1. Na obsahu záleží
Zdroj: Žáci devátých tříd a střední školy na internetu (2018)
“25,2 % dotazovaných deváťáků by odradilo, kdyby webové stránky školy nebyly graficky vydařené a 63,9 % by přestalo mít zájem, pokud by školní web neobsahoval důležité informace. V případě, že by stránky byly nepřehledné, mohly by školu stát 45,1 % uchazečů.”
Doporučení:
Dbát na aktuálnost, relevantnost a snadnou dostupnost informací, zejména pro prioritní cílovou skupinu uchazečů.
Usnadnit návštěvníkům průchod webem. Klíčová pro web tohoto rozsahu je přehledná navigace (vhodné členění menu, drobečková navigace, mapa webu v patičce, megamenu, provázání webu odkazy). Dále je třeba web vhodně strukturovat pomocí logických a grafických celků.
2. Responzivní web jako samozřejmost
Zdroj: Rozhodování o volbě střední školy: Deváťáci měsíc před podáním přihlášek na střední školy (2020)
“Zatímco průměrný dospělý Čech využívá k přístupu na webové stránky primárně notebook či stolní počítač, deváťáci v 80 % případů na internetu surfují na chytrém telefonu. Notebook či PC používají žáci devátých tříd nejčastěji pouze v 17,7 % případů, tablet pak v 1,6 % případů.”
3. Možnost vyhledávat relevantní obsah
Web musí být uzpůsoben pro prohlížení na chytrých telefonech. Neznamená to pouze responzivní design a rychlé načítání webu, ale také je třeba omezit množství informací prezentovaných pouze v PDF souborech (např. plakáty oborů).
PDF se na mobilu čte hůře, než obsah vložený přímo na web (HTML).
Zdroje:
Zdroj: Rozhodování o volbě střední školy: Deváťáci měsíc před podáním přihlášek na střední školy (2020)
Zdroj: Žáci devátých tříd a střední školy na internetu (2018)