Virtuální prohlídky na vzestupu

I přestože pandemie náhle zastavila všechny mezinárodní cesty, touha po toulání se světem nezmizela. Náhle museli všichni zůstat doma, a právě o to víc chtěli jet lidé prozkoumávat nové kouty světa!

Následkem událostí posledního roku prudce vzrostla popularita virtuálních prohlídek, které se staly vítaným způsobem, jak se dostat ven, a přitom zůstat uvnitř. A tak zatímco někteří už pomalu znovu obnovují své cestovatelské sny, velká část populace si zamilovala navštěvovat místa virtuálně a bez zdravotních rizik.

Část cestovních kanceláří se v průběhu pandemie přizpůsobila nové situaci. Začaly měnit své výlety, které do té doby byly jedině naživo a s průvodcem, na digitální zážitky dostupné komukoliv s internetovým připojením. „Jsme v bouřlivé době virtuálního turismu,“ říká Bernard Frischer, zakladatel Flyover Zone, zkušeného hráče na poli virtuálního cestování. Firma Flyover Zone se stala známou díky realizování „teleprohlídek“ kulturních památek. Ale s příchodem pandemie si lidé podle Frischera „zvykli na využívání technologií, které přenáší svět do jejich kanceláře či obýváků.“

Karlštejn zalitý sluncem

Firmy jako portál Eventbrite, díky kterému můžete jednoduše pořádat různé akce, a který propojuje organizátory s širokou komunitou, během pandemie představily nové možnosti, jak přesunout akce z reálného světa do online prostředí a přilákat tak nové zákazníky. „Když udeřila pandemie Covid-19, naši uživatelé byli postaveni před obrovskou výzvu – živé akce byly pozastaveny a celý svět měl zůstat doma,“ říká Tamara Mendelsohnová, vedoucí marketingu v Eventbritu. „A přesto jsme od března do dubna minulého roku zaznamenali na Eventbritu osminásobný nárůst v souvislosti s virtuálním cestováním a prohlídkami online, který poté dále stoupal v průběhu roku.“

Přechodem do online prostředí získali organizátoři všemožných akcí příjmy, o které by jinak kvůli pandemii přišli. A navíc jim to umožnilo spojit se s novými zákazníky z celého světa. „Ze všech návštěvníků virtuálních akcí konaných v USA v roce 2020 na Eventbritu byla ve skutečnosti čtvrtina ze zámoří,“ podotýká Mendelsohnová.

Santini

A i když pandemie nebude trvat věčně, Frischer z Flyover Zone vnímá virtuální prohlídky jako něco, co navnadí lidi na cestování v reálném světě.

“Přirovnáváme virtuální prohlídku ke zkušební kapitole knihy, kterou si můžete stáhnout a přečíst zdarma. Účelem takové kapitoly není vás odradit od zbytku knihy, ale naopak vás nalákat k jejímu přečtení."

Tento názor zdá se sdílí i zbytek odvětví. „I když se klasické cestování vrací, vnímáme nárůst v rezervacích na Amazon Explore a očekáváme, že tato nová služba bude stále populárnější,“ říká mluvčí Amazon Explore.

V článku je použit překlad z:
Forbes - Bucket List Travel: The World’s Best Virtual Tours

Poslat nezávaznou poptávku

Toto pole je povinné
Chápeme, že nemáte čas na emaily. Proto se Vám ozveme telefonicky.
Toto pole je povinné
Zásady ochrany a zpracování osobních údajů