1. Svěřte tvorbu a management obsahu vašim vlastním lidem
Nikdo nebude spravovat vaše sítě tak dobře, jako člověk, který dennodenně vaši školou žije. Vyberte si technicky dobře zdatného učitele, který se o sociální média starat chce. Vůbec není špatný nápad pověřit tvorbou obsahu i některé šikovné studenty. Obsahu to dodá na věrohodnosti.
2. Buďte autentičtí
Perfektní fotky z fotobank nikdy nebudou tak úspěšné jako autentický obsah ze zákulisí dění. Přesto si hlídejte alespoň nějakou úroveň kvality. Vyhněte se například „oblíbenému“ nešvaru, sdílení printscreenů ze školního webu.
3. Postujte pravidelně a předvídatelně
Na pravidelnosti záleží. Zlaté pravidlo říká, že obnovit obsah médií byste měli alespoň jednou týdně. A proto plánujte! O čem budete mluvit? Budete se věnovat novinkám ve škole, představení učitelů, budete prostřednictvím sítí organizovat soutěže pro studenty nebo jejich rodiče? Ujasněte si dopředu minimálně tři témata, která se budou ve vašem obsahu pravidelně objevovat.
4. Udržujte konverzaci živou
Sociální sítě jsou nástroj vzájemné komunikace. Neignorujte ani inbox, ani komentáře pod příspěvky. Často v nich najdete důležité otázky, které vyžadují brzkou odpověď. To vyžaduje denní monitoring, na který si vyhraďte alespoň 5 minut denně.
Aktivita v komentářích i inboxu je pravidelně zhodnocována algoritmy, které na základě organické konverzace stránku v hodnocení kvality posouvají nahoru nebo dolů.
5. Hrajte si
Buďte kreativní! Místo papírového dotazníku mezi studenty udělejte kvíz na Insta Stories. Prostřednictvím Facebooku zorganizujte fotosoutěž mezi studenty. Oslovte své absolventy a zeptejte se jich na zkušenosti, které si ze školy odnesli. Fantazii se meze nekladou!
Netroufáte si začínat od nuly? Chcete pomoct nastartovat sociální sítě? Vytvoříme s vámi online miniškolení pro zaškolení vašich pracovníků.