Sociální média: Téma, které se u nás objevuje s železnou pravidelností

S každým novým klientem si na začátku spolupráce musíme nastavit cíle, procesy a kompetence v rámci (znovu)nastartování jejich komunikace na sociálních sítích. Za touto větou, jako vystřiženou z korporátu, se ale skrývá mnohem lidštější proces. Popovídání si o současném stavu komunikace školy a funkcích, které by sítě školy měly plnit. A samozřejmě plánování toho, jak daného ideálu dosáhnout. Často narazíme na jedno z níže zmíněných témat, která je třeba vyřešit či objasnit.

Jak nezačínat od nuly?

Znáte to, správou školního Facebooku zaúkolujete mladého učitele. Co se ale stane, když daný učitel skončí? V takových případech často daná instituce ztrácí heslo a tím i přístup ke svým klíčovým komunikačním kanálům. I když je opětovný zisk Facebookové stránky či Instagramového profilu možný, jedná se o dlouhé vyjednávání s předem nejasným koncem. Tím nejrychlejším, ale zároveň vůbec ne dobrým řešením, je založit nový profil. Začínáte od nuly. Proto nedopusťte takový scénář a starejte se o své přístupové údaje podobně jako o klíče od kabinetů.

Ještě horší variantou je ukradený profil. Ať už vás někdo z přístupu „jen“ zamkne nebo sám převezme konverzaci, šance na vrácení vašeho komunikačního média je téměř nulová. Podobně jako do bankovnictví by přístup měl být dvoufázový, tedy kombinací silného hesla a kódu, zaslaného na telefon nebo do – k tomu určené – aplikace na telefonu. 

Platit nebo neplatit?

Pokud má vaše instituce nějaké cíle, například oslovení nových studentů či rozšíření povědomí o školní akci, je dobré si ujasnit, zda na takový cíl vynaložit nějaký rozpočet. Ta dobrá zpráva je, že sociální média jsou opravdu levná (například nábor nových fanoušků na Facebook stojí přibližně 7 Kč za osobu). Ta špatná zpráva je, že bez rozpočtu se musíte spoléhat jen na vaše věrné fanoušky. Dosah vašich postů je bez finanční podpory relativně malý a přímo úměrný kvalitě vaší Facebook stránky či instagramového účtu. Pokud tedy již vynakládáte čas na tvorbu nějakého sdělení, zvažte, ke kolika lidem chcete tuto zprávu dostat.

Pokud se rozhodnete věnovat určitou částku na speciální obsah, řekněme, že chcete oslovit rodiče studentů, nemusí být tento obsah na vašem profilu či stránce viditelný. Jinými slovy nemusí zasahovat do vašeho běžného programu postů.

Nechte si řídit vaše kampaně profesionály. Máme se školami letité zkušenosti a již jsme nejednu kampaň spouštěli - dokážeme tak vsadit na jistotu a vyladit kampaň k dokonalosti. Přesně tak, aby splňovala vaše cíle (například oslovit a dostat na váš web co nejvíce relevantních uchazečů). Díky našim pravidelným reportům se o tom můžete přesvědčit.

Pojďte do toho s námi

Kolos jménem Business Account 

Ať už svěříte správu účtů technicky zdatnému zaměstnanci či agentuře, setkáte se s pojmem Business Account. Je to to komplexní nástroj, který stojí na pozadí vašich sítí. Nabízí ovšem širokou paletu profesionálních nástrojů, které vám mohou skvěle posloužit. Jedním z nich je třeba vytvoření měřícího pixelu, který páruje návštěvníky vašeho webu s jejich uživatelským ID na Facebooku a Instagramu. Právě publikum, vytvořené z takových návštěvníků bývá zlatým grálem úspěšné komunikace. Nebojte se aktivně se svým správcem sítí zjišťovat, jaké máte v rámci svých sítí možnosti. Šance, že společně přijdete na něco, co radikálně zvýší kvalitu vašeho obsahu je vysoká. Možnosti Business Accountu jsou totiž nepřeberné. 

Máte na nás nějaké otázky? Ozvěte se nám! Rádi vám pomůžeme nastavit komunikaci přesně na míru.

Poslat nezávaznou poptávku

Toto pole je povinné
Chápeme, že nemáte čas na emaily. Proto se Vám ozveme telefonicky.
Toto pole je povinné
Zásady ochrany a zpracování osobních údajů