Rozhodli jste se zaujmout potenciální studenty virtuální prohlídkou, která je autenticky provede vaší školou? Skvěle. Vytvořením zajímavé virtuální prohlídky to ale nekončí. Velmi důležité je postarat se také o to, aby virtuální prohlídka na vašem webu byla dobře viditelná a návštěvník si z ní odnesl co nejlepší zážitek. Z mnohaletých zkušeností s tvorbou virtuálních prohlídek a webových stránek víme, jak na webu prezentovat virtuální prohlídku tak, aby upoutala pozornost. V tomto článku se dozvíte, jak na to.
Jak vložit virtuální prohlídku na web?
Umístit virtuální prohlídku na web je možné dvěma způsoby:
1) Přímo na webové stránky v podobě iframe
V tomto případě návštěvník může navštívit virtuální prohlídku přímo v rozhraní webu.
U této varianty však může nastat problém se správným zobrazením prohlídky. Ačkoliv prohlídky připravujeme responzivně tak, aby se zobrazily ve správné šířce, může se stát, že se nezobrazí všechny důležité prvky v prohlídce. Pokud se tedy rozhodnete pro tuto variantu, dejte nám vědět a my pro vás prohlídku uzpůsobíme na míru tak, aby se správně zobrazila.
Zkuste si iframe nakonfigurovat například zde: https://frontendresource.com/iframe-generator/
2) Na speciální stránku
Častější a vhodnější možností je návštěvníka z webu odkázat na speciální stránku, kde se zobrazí virtuální prohlídka. Doporučujeme vybrat jednu z těchto možností:
- Prohlídka v modálním okně (tzv. combobox)
Po kliknutí na tlačítko se na webu otevře modální okno s prohlídkou. Výhodou této varianty je, že jakmile člověk virtuální prohlídkou projde a zavře okno, objeví se na zpátky na webu a může dále pokračovat v hledání informací. - Virtuální prohlídka na nové kartě prohlížeče
Návštěvník klikne na prvek (obrázek, tlačítko, …) a virtuální prohlídka se otevře na nové kartě prohlížeče (s jinou url adresou). V prohlížeči zůstane otevřená karta s vaším webem, kam se návštěvník může kdykoliv vrátit.
Pozor na variantu, kdy by po kliknutí došlo k přesměrování na jinou url adresu na stejné kartě. V tomto případě by se návštěvník po skončení prohlídky už nedostal zpátky na váš web, proto tohle řešení nedoporučujeme.
Jak na webu prezentovat virtuální prohlídku?
Aby návštěvníky webu virtuální prohlídka zaujala, je vhodné na web umístit zajímavé vizuální prvky, které vzbudí zájem o prohlídku. K těmto prvkům vždy doporučujeme přidat výzvu k akci - například tlačítko nebo text:
- Podívej se na naši prohlídku.
- Koukni se, co ti škola nabízí!
- Projdi si to u nás virtuálně!
Text by měl být sladěný s tím, jakým tónem na vašem webu s návštěvníky “mluvíte” (přátelsky, vážně, ...).
Příklady vizuálních prvků
Náhledová fotka virtuální prohlídky
Náhledová fotografie virtuální prohlídky zaujme nejvíce. V kombinaci s textem nebo tlačítkem jde o nejefektivnější řešení.
Grafický prvek
Můžete využít také banner s textem, který je vizuálně sladěný webovou stránkou. Měl by být dostatečně kontrastní, aby upoutal pozornost.
Prvek, který se na webu hýbe. Může to být například ukázka z virtuální prohlídky.
Tlačítko s výzvou
Tlačítko by mělo být dostatečně velké a viditelné na první pohled.
Pokud potřebujete pomoct se správnou prezentací virtuální prohlídky na webu, jsme tu pro vás. Rádi vám poradíme a připravíme vizuální prvky na míru.