Tahák: Na co se ptát před tím, než se pustíte do tvorby nového školního webu

Už deset let spolupracujeme se školami v rámci projektu Edunation. Naše cesta začala tvorbou virtuálních prohlídek a fotodokumentací, postupně jsme se ale zaměřili na vývoj webových stránek, kterému se intenzivně věnujeme v posledních letech. Na základě praxe opravování nevyhovujících školních webů jsme sepsali pět klíčových otázek, které by si mělo školní vedení položit před výběrem partnera pro nový projekt.

Kdo je vaše cílová skupina? 

Je důležité, aby váš současný web reflektoval skutečné potřeby vaší cílové skupiny. Zvažte, zda potřebujete přilákat nové studenty nebo se kupříkladu zaměřit na potřeby dálkových studentů. Analýza dat z Google Analytics vám může pomoci pochopit, kdo váš web skutečně navštěvuje. Při výběru firmy se ujistěte, že má zkušenosti s prací na cíleném obsahu a vytvářením person.

Je váš web bezpečný? 

Ověřte si, zda má firma kterou poptáváte, k dispozici bezpečný redakční systém. Například školami oblíbený Wordpress je open-source, to znamená, že má veřejně dostupný kód, a tak hackeři snáze odhalí potenciální bezpečnostní slabiny webu. Naopak Closed-source systémy, jako náš EDU2, umožňuje organizacím plnou kontrolu nad jejich webem. To může být důležité při správě a udržování aplikace v souladu s interními pravidly organizace i povinnými zákonnými požadavky.

Přečtěte si: 3 důvody proč NE Wordpress 

Kdo edituje obsah na webu? 

A ještě jednou redakční systém. Je práce se současným systémem pro editory obsahu otrava? Je zaučení do něj zdlouhavé? Ideální je, aby vám nový partner byl schopen ukázat tréninkový modul, na kterém se podívejte, zda je administrace webu snadná. Intuitivní systém vám ušetří spoustu času a starostí.

Jak prezentujete prostory školy? 

Dobrá prezentace školních prostor může výrazně ovlivnit rozhodování potenciálních studentů. Informujte se, zda má webdesignová firma zkušenosti s vytvářením kvalitních fotodokumentací nebo virtuálních prohlídek.

Vzbuzuje váš web emoce? 

Moderní web by měl nabízet atraktivní a emotivní obsah. Nebojte se od potenciálního partnera požadovat reference a prohlédnout si jeho předchozí projekty i z hlediska emocionálního působení.

Podívejte se, jak dopadla naše nedávná spolupráce s Obchodní akademií Ostrava - Mariánské Hory.

Poslat nezávaznou poptávku

Toto pole je povinné
Chápeme, že nemáte čas na emaily. Proto se Vám ozveme telefonicky.
Toto pole je povinné
Zásady ochrany a zpracování osobních údajů